Reseller-programma: Breid uw portfolio uit met onze dienst
Wat u uw klanten in rekening brengt voor uw diensten bepaalt u uiteraard zelf.
Resellers kunnen het SuperSaaS reserveringssysteem onder hun eigen merknaam aanbieden aan hun klanten. Webdesigners kunnen op die manier hun portfolio uitbreiden en bijvoorbeeld het reserveringssysteem leveren als onderdeel van een complete website.
Bij een reseller wordt er van uitgegaan dat deze de initiële inrichting van de agenda voor zijn klant doet, zijn vragen beantwoordt en de factuurrelatie met de klant heeft. Als u als wederverkoper alleen klanten wilt aanbrengen en het afrekenen en de klantenservice aan ons over wilt laten dan is dat ook prima, in dat geval kunt u terecht bij het affiliate-programma.
Waarom reseller worden?
Uw eigen businessmodel
U kiest zelf uw businessmodel. Dat kan zich beperken tot het helpen instellen of het kan het bouwen en onderhouden van een hele site zijn, waarvan SuperSaaS maar een klein onderdeel is.
20% Korting
U krijgt 20% korting op het totale bedrag dat aan u in rekening wordt gebracht voor het gebruik van SuperSaaS. Reseller worden is gratis.
Flexibele prijzen
Wat u uw klanten in rekening brengt voor uw diensten bepaalt u uiteraard zelf. Vergelijkbare full-service diensten op internet vragen tientallen euro’s per maand en rekenen geld voor het inrichten.
White label
U heeft de klantrelatie, wij communiceren via u. Er hoeft voor de klant geen verwijzing naar SuperSaaS zichtbaar te zijn. U heeft de factuurrelatie met uw klant en beantwoordt zijn vragen.
Hoe werkt het?
Een reseller heeft normaal gesproken één account voor zichzelf (dit kan een gratis account zijn) en één account voor ieder van zijn klanten. Op die manier is het mogelijk om iedere klant afzonderlijk toegang te geven als beheerder zonder dat deze gegevens voor klanten onderling zichtbaar zijn. De klant kan op die manier ook het wachtwoord van zijn account zelf wijzigen; als reseller houdt u toegang tot het account van uw klant via uw Partner Dashboard.
Een reseller-account aanmaken
- Maak een SuperSaaS account aan, of gebruik uw bestaande account (dit kan ook een gratis account zijn). Het is ook mogelijk om een account van een klant te upgraden, maar dat is niet aan te raden want in dat geval is er geen mogelijkheid om apart als reseller in te loggen.
-
Een account omzetten tot reseller-account. Klik hiervoor op de “Opgeven als reseller” knop hieronder.
U ziet nu een nieuwe optie Partner Dashboard in het menu aan de rechterkant.
Via het Partner Dashboard kunt u inloggen op de accounts van uw klanten en nieuwe accounts aanmaken.
U kunt daar ook accounts die u al eerder had aangemaakt toevoegen als klant (of juist weer terugzetten).
Opgeven als reseller
Een klant-account toevoegen
- Een nieuwe lege account aanmaken. Klik op “nieuw klant-account” en vul de gevraagde gegevens in. Indien u een e-mailadres gebruikt dat nog niet voorkomt in ons systeem wordt er een e-mail met een bevestigingslink gestuurd. Het account wordt automatisch met uw reseller-account verbonden.
- Een bestaand account toevoegen. Om een bestaand account toe te voegen, klikt u op “Voeg bestaand account toe” en vult u de “Account-naam” en “Wachtwoord” in. Als u het wachtwoord niet weet dan kunt u de beheerder van het account om een overdrachtscode vragen. Deze code kan de beheerder vinden door naar de link te gaan die op het scherm vermeld wordt.
Een klant-account configureren
- Log in op het account van uw klant. Zodra u een klant-account heeft toegevoegd kunt u inloggen via het knopje op uw Partner Dashboard. U ziet nu “Ingelogd als reseller…” rechts bovenin staan.
- Het klant-account instellen. Configureer het account van de klant naar wens. Onze documentatie bevat uitgebreide informatie over alle systeeminstellingen.
-
Verwijzingen naar SuperSaaS verwijderen. Op het moment dat een account van een klant onderdeel wordt van een reseller-account worden verwijzingen naar SuperSaaS automatisch verborgen.
Er zijn enkele additionele zaken die u zelf wellicht nog aan wilt passen:
- De domeinnaam supersaas.nl vervangen door uw eigen domeinnaam. U heeft een aparte domeinnaam nodig voor iedere klant (tenzij u het niet erg vindt dat supersaas.nl zichtbaar is). Het mogen ook subdomeinen zijn, zoals klant1.uwbedrijf.nl en klant2.uwbedrijf.nl
- De favicon vervangen. Een favicon is het kleine plaatje links in de balk van de browser
- Het e-mailadres waarvandaan bevestigingen en dergelijke worden verstuurd. Dit is standaard geen_antwoord@supersaas.nl, maar kan gewijzigd worden naar het adres van de beheerder. Een beperking is wel dat in de headers van de e-mail nog steeds zichtbaar is dat deze vanaf onze servers verstuurd is
- U kunt eventueel het logo van de klant toevoegen en de kleuren aanpassen aan zijn huiskleuren
Al deze zaken kunnen gewijzigd worden via de pagina Layout Instellingen. In de documentatie staat een uitgebreide uitleg over het aanpassen van de domeinnaam. Instellingen waarbij er eventueel vermeldingen van SuperSaaS zichtbaar zouden kunnen worden zijn standaard alleen beschikbaar als u ingelogd bent als reseller, dus de klant kan die niet zelf wijzigen.
De contactinformatie die getoond wordt aan de eindgebruikers van de klant is die zoals ingesteld bij de Layout Instellingen. Echter, als de klant in zijn rol van beheerder op de hulppagina klikt dan wordt hem de contactinformatie getoond zoals opgegeven in uw reseller-account. Op de pagina “Layout Instellingen” van uw reseller-account kunt u dus uw eigen contactinformatie neerzetten.
- Stel in welke features verborgen blijven. Standaard wordt de meeste functionaliteit verborgen waarbij een verwijzing naar SuperSaaS zichtbaar zou zijn. Als u dat niet belangrijk vindt dan kunt u dit uitzetten, zodat de beheerder er zelf aanpassingen aan kan maken. De mogelijkheid om dit te veranderen vindt u op uw Partner Dashboard scherm door het vergrootglaasje naast de accountnaam te klikken.
- Controleer of het werkt. Als u even wilt zien hoe het account van een klant eruitziet door als die klant in te loggen, lees dan de uitleg hierover onder het kopje “een klant toegang geven”
Een klant toegang geven
Nadat het account naar wens is ingesteld, kunt u via de pagina “Accountbeheer” het e-mailadres en wachtwoord van de beheerder aanpassen en aan de klant communiceren. Uw klant kan inloggen via de SuperSaaS startpagina, maar als u een eigen domeinnaam heeft, dan kunt u hem ook direct daar naar toe verwijzen. Het is niet nodig om de volledige URL naar een agenda te verstrekken want het systeem kan zelf de bijbehorende agenda opzoeken op basis van de domeinnaam (of een lijst tonen als er meer dan één is).
Als u de klant direct naar zijn dashboard wilt verwijzen dan kunt u de URL van de agenda terugvinden via de bijbehorende configuratiepagina, “Overzicht”. Vervolgens kunnen ze rechts bovenin inloggen en daarna op “Dashboard” klikken om bij het dashboard terecht te komen.
Als u de klant direct naar zijn dashboard wilt verwijzen dan kunt u de link daar naar toe aan hem geven, zoals www.example.com/dashboard
Betalen voor de dienst
Als een account van een klant wordt aangemaakt begint deze als gratis account, met de gebruikelijke limiet van 50 afspraken. Gratis accounts tonen een “Start gratis proefabonnement” knop die 7 dagen lang alle beperkingen van het account verwijderen. Een proefabonnement betekent dat het account zich gedraagt alsof het een abonnement heeft en stelt u in staat om het te tonen aan uw klant zonder advertenties, zonder limiet op het aantal afspraken en met gebruikmaking van de synchronisatiemogelijkheden. Na afloop van het proefabonnement verandert het account vanzelf weer in een gratis versie, tenzij in de tussentijd een echt abonnement is genomen. Er kan per klant-account één keer een proefabonnement worden gestart.
Als uw klant de betaalde versie wil gaan gebruiken dan betaalt de reseller aan SuperSaaS op dezelfde manier als een gewone klant. Uiteraard tegen het gereduceerde tarief. Hoe de reseller vervolgens dat bedrag bij zijn eindklant in rekening brengt, is zijn eigen beslissing. Het staat de reseller vrij om zijn eigen prijs door te berekenen, maandelijks of eenmalig, en het is niet nodig om de indeling van de bestaande SuperSaaS pakketten aan te houden.
Als een klant de limiet van een abonnement overschrijdt dan wordt een e-mail gestuurd naar de beheerder van dat account namens de reseller, met een cc-tje aan de reseller zodat die begrijpt wat er aan de hand is. U moet wel als reseller ingelogd zijn op een account om het abonnement aan te kunnen passen. Alle normale abonnementsvormen zijn beschikbaar, en de prijs wordt automatisch aangepast met uw resellerkorting.
Accounts beheren
Er zit geen limiet op het aantal gratis accounts. Deze zijn ook te gebruiken voor demonstratiedoeleinden. U kunt een account dat u niet meer wilt gebruiken verwijderen via Abonnementbeheer. Via uw Partner Dashboard kunt u een klant-account ontkoppelen zodat deze weer terugkeert naar een normaal account. Dit kan handig zijn als u iemand anders beheerder wilt maken (Let op: de resellerkorting geldt dan niet meer, tenzij het account gekoppeld wordt aan een andere reseller-account).
U kunt met de download knop rechts bovenin de tabel een overzicht van de accounts downloaden naar Excel. Het is ook mogelijk om via het Partner Dashboard twee reseller-accounts samen te voegen, of om juist een reseller-account terug te zetten tot een normaal account. Als u uw reseller-account terugzet naar een normaal account worden alle account daarin ook teruggezet naar normale accounts.