Hoe kunnen we helpen?

Snel naar een onderwerp:

Veelgestelde vragen (FAQ)

De antwoorden waarvan je niet wist dat je ze nodig had

Algemene vragen

Hoe kan ik contact opnemen met SuperSaaS? SuperSaaS is een self-service systeem. Dit houdt in dat al onze klanten het systeem zelf instellen en wij hen waar nodig ondersteunen met online support. Mocht u vragen hebben over specifieke instellingen dan helpen we hier graag bij via het contactformulier. Hierdoor zijn we in staat om onze prijzen zo laag mogelijk te houden en om een gratis versie aan te bieden voor nieuwe klanten en niet-commercieel gebruik.
Hoe komen gebruikers op mijn agenda? U kunt uw gebruikers op een aantal manieren naar uw agenda verwijzen. De meest voorkomende manier is om een linkje naar de agenda op uw website te plaatsen. Ook kunt u de agenda in een venster op uw website plaatsen. Op de pagina Integreren vindt u hier meer informatie over. Maar u kunt de link naar uw agenda ook versturen via e-mail, WhatsApp of Twitter. U vindt de link naar uw agenda op de tab “Overzicht” van het configuratiescherm.
Heb ik een eigen website nodig? De meeste mensen plaatsen een “Reserveer nu” link of knop op hun website die naar hun SuperSaaS agenda verwijst, maar er zijn andere mogelijkheden als u geen website heeft. De link naar uw SuperSaaS agenda is een gewone weblink en u kunt deze bijvoorbeeld e-mailen, op Twitter zetten of op uw Facebookpagina plaatsen.
Kan ik de persoonlijke gegevens van mijn klanten privé houden? We nemen de bescherming van de privacy en veiligheid van de gegevens van zowel uw klanten als uzelf zeer serieus. In de instellingen van uw SuperSaaS agenda kunt u precies aangeven welke informatie zichtbaar is voor anderen. De namen van uw klanten zullen alleen zichtbaar zijn voor anderen als u hier expliciet voor kiest. Let wel: wanneer u als beheerder ingelogd bent kunt u altijd alle gegevens zien. Om te controleren of alles naar behoren werkt moet u daarom uitloggen als beheerder en als gewone gebruiker naar uw agenda kijken.
Voldoet SuperSaaS aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)? SuperSaaS voldoet uiteraard volledig aan de privacy wetgeving. Alle servers met klantgegevens bevinden zich bovendien binnen de Europese Unie. We hebben een aparte pagina met uitleg gemaakt over SuperSaaS en de AVG.
Waarom werkt mijn agenda wel voor mij en niet voor anderen? Wanneer u bent ingelogd als beheerder heeft u andere rechten dan een gebruiker. Het is raadzaam om uit te loggen als beheerder en in te loggen als reguliere gebruiker om te toetsen of de agenda werkt zoals de bedoeling is. Lees hier meer over onder De agenda testen. Misschien kloppen de toegangsinstellingen niet. Via de tab “Toegang” op het configuratiescherm bepaalt u voor iedere agenda wie afspraken mag maken en/of wijzigen. Overigens, als u een “capaciteitsagenda” gebruikt kunnen uw klanten zich alleen inschrijven op plekken die u vooraf gemaakt hebt. Als u wilt dat uw klanten zich op enig tijdstip binnen de openingstijden kunnen inschrijven, is een zogenaamde “resource” of “service” agenda wellicht geschikter.
Hebben jullie een app? Als iemand uw SuperSaaS agenda bezoekt met een mobiele telefoon of een tablet wordt automatisch een versie van de site vertoond die geschikt is voor mobiele apparaten. Ook kunt u uw SuperSaaS agenda als icoontje op het beginscherm van uw mobiele telefoon of tablet zetten. Het ziet er uit als een “app”, maar u hoeft er niet voor naar een “App Store”. Zie SuperSaaS en mobiele apparaten voor meer informatie.
Mag ik SuperSaaS aan mijn klant doorverkopen? Ja, u bent vrij om onze diensten door te verkopen en/of aanpassingen te maken of diensten toe te voegen met behulp van onze API. Zie voor meer informatie en prijzen de pagina met Partnerprogramma’s. De software is niet te koop om op uw eigen server te installeren.

Abonnementen en facturering

Is het echt gratis? Wat kost het? U kunt SuperSaaS gratis uitproberen en u mag de gratis versie blijven gebruiken voor privé en niet-commerciële doeleinden. Indien u de gratis versie gebruikt worden er advertenties getoond en is onder meer het aantal afspraken dat gemaakt kan worden beperkt. De prijslijst voor abonnementen kunt u vinden op de pagina Prijzen.
Wat houdt de “toekomstige reserveringen limiet” precies in? Het maximumaantal reserveringen betreft het totaal aantal toekomstige reserveringen in de agenda. Dus zodra een reservering voorbij is, telt die niet meer mee voor het totaal. Er is geen limiet per maand of per jaar. De pagina Verbruiksgegevens in uw account biedt gedetailleerde informatie.

Dit lijkt misschien ingewikkeld in vergelijking met de maandelijkse limiet die door andere diensten gehanteerd wordt, echter heeft het enkele voordelen voor onze klanten. U kunt instellen hoe ver van tevoren uw klanten zich mogen inschrijven op uw SuperSaaS agenda. Wanneer de boekingslimiet wordt overschreden kunt u er op die manier voor zorgen dat hij er vanzelf weer onder komt. Zo wordt u niet gedwongen direct een groter abonnement af te sluiten zoals vaak het geval is bij andere aanbieders.
Wat gebeurt er als ik de limiet van mijn account overschrijd? Als u meer reserveringen of gebruikers heeft dan is toegestaan waarschuwt het systeem u per e-mail. U heeft dan drie dagen de tijd om te upgraden of om het aantal terug te brengen. Mail ons gerust als u meer tijd nodig heeft. Als u na drie dagen nog steeds over de limiet bent kunnen geen nieuwe reserveringen meer worden aangemaakt. De overige functionaliteit van de site blijft gewoon beschikbaar, u kunt reserveringen die al gemaakt zijn dus nog steeds inzien en wijzigen.
Mijn betaling is mislukt: wat nu? Het gebeurt wel vaker dat betalingen mislukken, soms zonder duidelijke reden. Op zich is dat geen reden om u zorgen te maken. In dat geval wordt de betaling na een paar dagen opnieuw geprobeerd.

Als een betaling drie keer achter elkaar is mislukt dan zal het abonnement automatisch geannuleerd worden, maar ook dat is niet zo erg. Uw SuperSaaS account en alle afspraken blijven gewoon behouden en normaal gesproken is het probleem eenvoudig op te lossen door u opnieuw te abonneren. Als u niet wilt wachten kunt u het abonnement opzeggen en meteen weer abonneren, dan wordt de betaling meteen opnieuw geprobeerd. Als uw abonnement geannuleerd wordt, ontvangt u een mail en krijgt u 3 dagen de tijd om u opnieuw te abonneren. U kunt ons altijd even een mailtje sturen als u meer tijd nodig hebt om de betaling in orde te maken.
Worden mijn gegevens verwijderd als mijn abonnement eindigt? SuperSaaS zal nooit uw toekomstige reserveringen verwijderen. Ook niet als uw abonnement bewust beëindigd is. Indien uw abonnement, al dan niet onbedoeld, beëindigd is, kunt u simpelweg opnieuw een abonnement afsluiten via de pagina Abonnementbeheer. Wanneer u te veel afspraken in uw agenda heeft staan, ontvangt u een e-mail van ons systeem waarin u gevraagd wordt zich binnen 3 dagen opnieuw te abonneren. Schroom niet om contact met ons op te nemen als u meer tijd nodig heeft. Na 3 dagen wordt de mogelijkheid om nieuwe afspraken te maken geblokkeerd totdat het probleem opgelost is. De rest van het account blijft volledig functioneel. U kunt uiteraard wel zelf uw gegevens verwijderen van ons systeem.
Kunt u mij een factuur sturen? Een abonnement kan alleen via PayPal of creditcard betaald worden. Een PayPal account is gratis en kan gekoppeld worden aan een bankrekening voor automatische afschrijving. Een btw-factuur voor uw administratie kunt u na de betaling vinden op de pagina Abonnementbeheer.
Hoe wijzig ik mijn creditcard, PayPal account of bankrekening? U kunt de gegevens van uw betaalmethode aanpassen op de pagina Abonnementbeheer. Als u via PayPal betaalt kunt u uw bankrekening of creditcard aanpassen in uw PayPal account.
Hoe zeg ik mijn abonnement op? U kunt uw abonnement op ieder moment opzeggen via de pagina Abonnementbeheer. Uw account wordt aan het eind van de huidige abonnementsperiode omgezet naar de gratis versie. U kunt het gratis account gewoon aanhouden voor het geval u het in de toekomst nog eens nodig hebt. Als u het account helemaal wilt verwijderen van onze servers dan kan dat op diezelfde pagina na afloop van het abonnement.

Contact opnemen

Neem contact met ons op als u uw antwoord hierboven niet gevonden heeft.

Talen

Het gedeelte van het systeem dat eindgebruikers kunnen zien is beschikbaar in 34 talen. Ondersteuning is beschikbaar in de volgende talen:

Engels Engels Spaans Spaans Duits Duits Frans Frans Italiaans Italiaans Japans Japans Tsjechisch Tsjechisch Slovaaks Slovaaks Deens Deens Zweeds Zweeds Nederlands Nederlands Portugees Portugees